A A A

Koopwoningen

U kunt ook een woning kopen bij Ymere. Een nieuwbouwwoning of een bestaande woning. 

Voordeelregeling van Ymere

  • Trouwe klantenbonus: bonus voor kopers (en huurders) die meer dan 9 jaar bij Ymere gehuurd hebben.

Ymere verkoopt geen woningen meer met Koopgarant. Heeft u een koopcontract met deze regeling en heeft u vragen? Bel ons 088 000 89 00 of mail klantenservice@ymere.nl.

Uw eigen huurwoning kopen

Maakt uw woning deel uit van een complex dat Ymere graag zou willen verkopen aan haar huurders?  Dan krijgt u van ons een brief waarin wij vragen of u interesse hebt in het kopen van uw eigen huurwoning.

Let op: u bent niet verplicht om uw woning te kopen. U kunt uw woning ook blijven huren. Er verandert dan niets voor u.

Heeft u een My Home contract? Dan kunt u uw eigen huurwoning kopen op een moment dat voor u uitkomt.

Wooncoöperatie

Een wooncoöperatie is een groep sociale huurders die een aantal woningen van Ymere koopt. De groep zorgt samen voor onderhoud en beheer van de woningen. Er zijn nog niet veel wooncoöperaties in Nederland, meer informatie vindt u op de website van Platform 31. Heeft u interesse? We bekijken graag met u of een wooncoöperatie bij u past. Bel ons 088 000 89 00 of mail klantenservice@ymere.nl.

Iets kapot of verkeerd gebouwd in uw koopwoning?

U kocht een bestaande woning van Ymere

Voor de verkoop wordt elke woning technisch gekeurd. Ontdekt u later toch een probleem en denkt u dat Ymere hiervoor verantwoordelijk is? Neem dan contact op met de makelaar bij wie u de woning heeft gekocht.

U kocht een nieuwe woning van Ymere

Bij uw nieuwe woning heeft u een garantiecertificaat waarop staat dat Ymere de (garantie)ondernemer is. Bij de woning horen ook garantievoorwaarden bijvoorbeeld die van de SWK (zie www.swk.nl), Woningborg, Stiwoga of GIW.

Oplevering

Als u uw nieuwe woning koopt, loopt u bij de oplevering door de woning heen. Alle gebreken worden als opleverpunt opgeschreven in het ‘proces-verbaal van oplevering’. Een gebrek is iets dat niet aan de garantievoorwaarden voldoet omdat het bijvoorbeeld kapot is of verkeerd gebouwd. Voorbeelden zijn een kras op een ruit of een deur die scheef hangt. Al deze zichtbare gebreken worden door de aannemer gerepareerd binnen de termijn die ook in de garantievoorwaarden staat. Als u vragen heeft over deze opleverpunten dan kunt u contact opnemen met de afdeling Nazorg van Ymere.

Na de oplevering

Komt u na de oplevering nog een zichtbaar gebrek tegen, dat u bij de oplevering had kunnen zien maar niet gezien heeft? Dan valt dit niet meer onder de garantie.

Verborgen gebreken vallen wel onder de garantievoorwaarden. Een verborgen gebrek kon u niet zien bij de oplevering, bijvoorbeeld een lekkend dak. Als u een verborgen gebrek tegenkomt, neem dan contact op met de afdeling Nazorg van Ymere.

Afdeling Nazorg

U kunt contact opnemen met de afdeling Nazorg van Ymere op 020 555 91 50 (werkdagen van 9.00 tot 16.15 uur) of via klantcontact 088 000 89 00.

U kunt ook een e-mail sturen aan nazorg@ymere.nl. Schrijf in uw e-mail:

  • het adres van de woning
  • de datum van oplevering
  • wat het gebrek is. Staat dit gebrek in het proces-verbaal van oplevering?
  • telefoonnummer(s) waar we u overdag op kunnen bereiken.

VvE met Ymere

Ymere kan onderdeel zijn van de Vereniging van Eigenaren (VvE) in uw complex. Ymere heeft ook een eigen organisatie voor VvE-beheer, Yver (zie yver-vvebeheer.nl). Meer over de rol van Ymere in een VvE en Yver leest u op de pagina over VvE-beheer.

Hulp nodig?

   Telefoon: 088 000 89 00
  Contactformulier
   Open: maandag t/m vrijdag 8.30-17.00 uur