A A A

Reageren, bezichtigen en toewijzen sociale huur

Heeft u interesse in een sociale huurwoning van Ymere? 

Reageren en bezichtigen

U reageert op een woning via een van de websites waarop wij onze sociale huurwoningen aanbieden. Als u kans maakt op de woning, nodigen wij u uit om de woning te bekijken (bezichtigen). Wij nodigen meestal meerdere mensen uit. U maakt meer kans als u bijvoorbeeld urgentie heeft en lang ingeschreven staat.

Overname

Misschien wil de bewoner die vertrekt wel spullen uit de woning verkopen bijvoorbeeld gordijnen, vloerbedekking of kasten. U mag hier naar vragen bij de bezichtiging. Als u de woning krijgt, kunt u afspraken gaan maken over bijvoorbeeld de prijs. U bent niet verplicht om iets over te nemen of om geld te betalen. Wij kunnen ook voorwaarden stellen aan de overname.

Aanbieden, accepteren en toewijzen

Wilt u de woning huren en heeft u de meeste kans op de woning dan biedt Ymere u de woning aan. U moet nu binnen 3 werkdagen gegevens bij ons inleveren over bijvoorbeeld uw inkomen. Als alles klopt kunt u de woning huren en afspraken maken over de overname van de spullen.

We voeren een intake-gesprek met u over huren bij Ymere. Een onderwerp van het gesprek is: de afspraken over het betalen van de huur. Daarvoor doen wij onderzoek naar uw betalingsgedrag (een creditcheck).

Tip: vraag van te voren bij de Belastingdienst een Inkomensverklaring op, via de Belastingtelefoon 0800-0543 (gratis) of via www.belastingdienst.nl. Het kan 5 werkdagen duren voor u de Inkomensverklaring krijgt van de Belastingdienst. 

Hulp nodig?

   WhatsApp: 06 13 22 12 20
   Telefoon: 088 000 89 00
   E-mail: klantenservice@ymere.nl
   Open: maandag t/m vrijdag 8.30-17.00 uur