A A A

Betaalmogelijkheden

Icoon Huur betalenElke maand betaalt u de huur van uw woning vóór de eerste dag van de maand. U kunt zelf kiezen hoe u de huur betaalt.

Op deze pagina:

Ons aanbod betaalmogelijkheden:

Uw betaling zelf regelen:


Wilt u uw huur op een andere manier gaan betalen? Vraag dit aan met dit formulier:

Let op: wilt u met automatische incasso gaan betalen dan krijgt u eerst een incassokaart die u in moet vullen en ondertekenen. Wij moeten uw handtekening op papier hebben.

Wilt u uw eigen rekeningnummer wijzigen of iemand anders laten betalen?

U moet de huur vóór de eerste dag van de maand betalen. Kunt u de huur niet betalen? Lees onze informatie over huurachterstand.

Automatische incasso

Met een automatische incasso geeft u Ymere toestemming (machtigen) uw huur van uw rekening af te schrijven. Dit is gratis, eenvoudig en u bent nooit te laat met de huur! Na de huurverhoging hoeft u niets te doen: u betaalt automatisch de nieuwe huur.

Wilt u met automatische incasso betalen? Vraag dan een machtigingskaart van Ymere aan via het formulier wijzigen betaalwijze. Deze kaart moet u ondertekenen en terugsturen. Als u voor de 11e van de maand de kaart terugstuurt dan gaat de automatische incasso de volgende maand in.

De automatische incasso kunt u altijd weer intrekken. Als u het niet eens bent met een automatische afschrijving, kunt u het bedrag door uw bank laten terugstorten op uw rekening.

Betaalmail van Ymere

Met een betaalmail krijgt u aan het eind van iedere maand rond de 25e een mail van ons. Daarin zit een link om de huur makkelijk naar ons over te maken via internetbankieren (iDEAL). Na de huurverhoging hoeft u niets te doen, in de mail staat de nieuwe huurprijs. U moet er wel zelf voor zorgen dat de huur voor de 1e dag van de maand op onze rekening staat.

Wilt u iedere maand een betaalmail krijgen? Stuur dan een e-mail naar huurbetalen@ymere.nl. Zet in de mail uw naam, uw adres en op welk e-mailadres u de betaalmail wil ontvangen.

Uw betaling zelf regelen

Zelf overschrijven

U kunt het bedrag natuurlijk elke maand naar ons overschrijven. Of u regelt een periodieke overschrijving met uw bank: dit is een overschrijving die elke maand automatisch herhaald wordt.

Let op: verandert uw huur? U moet het nieuwe bedrag dan zelf doorgeven aan uw bank of aanpassen in uw maandelijkse overschrijving via internetbankieren.

Op uw overschrijving zet u uw contractnummer met een streepje na de eerste 4 cijfers (bijvoorbeeld: 1100-00098765). U vindt dit contractnummer op uw laatste brief over huurverhoging.

De eerste 4 cijfers van het contractnummer bepalen het rekeningnummer van Ymere waar u uw huur heen overmaakt.
Eerste 4 cijfers van het contractnummerRekeningnummer
1100 NL 44 INGB 000 50 31 103
1200 NL 03 INGB 000 50 35 042
1300 NL 66 INGB 000 45 00 020
1400 NL 17 INGB 000 45 00 029
1500 NL 75 INGB 000 45 00 052
1600 NL 16 INGB 000 45 27 304
1700 NL 70 INGB 000 43 36 600
1800 NL 70 INGB 000 52 83 902
1900 NL 67 INGB 000 06 00 117

Met uw bankpas en pincode op een Ymere-kantoor

Op het kantoor van Ymere kunt u de huur met uw pincode en bankpas betalen. U kunt niet contant betalen en niet met een creditcard.

Via uw uitkeringsinstantie

Als u een uitkering ontvangt kan de uitkeringsinstantie de huur voor u betalen. U ontvangt dan uw uitkering min de huur. Neem voor meer informatie contact op met uw uitkeringsinstantie. Zij kunnen u vertellen of zij uw huur kunnen betalen.

Via iemand anders of uw eigen rekeningnummer wijzigen

U kunt uw huur ook laten betalen door iemand anders. Vul dan in dit formulier het rekeningnummer van de ander in met zijn naam. 

Wilt u uw eigen rekeningnummer wijzigen? Vul dan dit formulier in:

Hulp nodig?

   WhatsApp: 06 13 22 12 20
   Telefoon: 088 000 89 00
   E-mail: klantenservice@ymere.nl
   Open: maandag t/m vrijdag 8.30-17.00 uur