A A A

Betaalmogelijkheden

Icoon Huur betalenElke maand betaalt u de huur van uw woning vóór de eerste dag van de maand. U kunt zelf kiezen hoe u de huur betaalt.

Op deze pagina:

Makkelijk betalen met:

Uw betaling zelf regelen:


Wilt u uw huur op een andere manier gaan betalen of wilt u uw rekeningnummer wijzigen?
Vraag dit aan met dit formulier:

Ik wil mijn manier van betalen of mijn rekeningnummer veranderen

Let op: u krijgt in veel gevallen een formulier toegestuurd dat u moet invullen en ondertekenen. Wij moeten uw handtekening op papier hebben.

U moet de huur vóór de eerste dag van de maand betalen. Kunt u de huur niet betalen? Lees onze informatie over huurachterstand.

Automatische incasso

Met een automatische incasso geeft u Ymere toestemming (machtigen) uw huur van uw rekening af te schrijven. U bent dan altijd op tijd met de huur. Na de huurverhoging hoeft u niets te doen: u betaalt automatisch de nieuwe huur.

Wilt u met automatische incasso betalen? U krijgt dan van ons een machtiging toegestuurd. Deze machtiging moet u ondertekenen en terugsturen. Als u voor de 11e van de maand het formulier terugstuurt dan gaat de automatische incasso de volgende maand in.

Machtiging automatische incasso aanvragen

  • De automatische incasso stopzetten? Geef dan een andere manier van betalen aan ons door. 
  • Niet eens met een automatische afschrijving? U kunt het bedrag door uw bank laten storneren. De bank stort het geld dan weer terug op uw rekening. Meer informatie vindt u op de site van uw bank.

Betaalmail van Ymere

Met een betaalmail krijgt u rond de 25e van de maand een mail van Ymere. Daarin zit een link om de huur makkelijk over te maken via internetbankieren (iDEAL). Ons rekeningnummer, uw contractnummer en het juiste huurbedrag zijn al ingevuld. U moet er wel voor zorgen dat de huur op tijd betaald is.

Betaalmail aanvragen

Uw betaling zelf regelen

Zelf overschrijven

Ons bankrekeningnummer is NL 44 INGB 000 50 31 103 (let op: alleen voor huurder van Ymere, niet voor huurders van Y-vastgoed)

U kunt het bedrag elke maand naar ons overschrijven. Of u regelt een periodieke overschrijving met uw bank: dit is een overschrijving die elke maand automatisch herhaald wordt. Verandert uw huur? U moet het nieuwe bedrag dan zelf aanpassen in uw maandelijkse overschrijving via internetbankieren. Vergeet bij uw overschrijving niet uw contractnummer te vermelden. Dat vindt u terug in uw contract, maar ook bijvoorbeeld in de brief over de huurverhoging.

Met uw bankpas en pincode op een Ymere-kantoor

Op het kantoor van Ymere kunt u de huur met uw pincode en bankpas betalen. U kunt niet contant betalen en niet met een creditcard. Let op: de balies zijn niet altijd open voor vrije inloop. Bekijk de openingstijden van uw balie.

Via uw uitkeringsinstantie

Als u een uitkering ontvangt kan de uitkeringsinstantie de huur voor u betalen. U ontvangt dan uw uitkering min de huur. Neem voor meer informatie contact op met uw uitkeringsinstantie. Zij kunnen u vertellen of zij uw huur kunnen betalen.

Hulp nodig?

Neem contact met ons op, maandag t/m vrijdag 8.30 - 17.00 uur

   WhatsApp: 06 13 22 12 20 
    Telefoon: 088 000 89 00