A A A

Huurachterstand

Icoon Huur betalenKunt u de huur niet betalen? Neem dan snel contact op met Ymere. Ook als u denkt dat u binnenkort niet kunt betalen.

Wij zoeken samen naar een oplossing. Dit kan bijvoorbeeld een betalingsregeling zijn. Maar misschien is schuldhulpverlening beter voor u.

Betalingsregeling

Misschien kunt u een betalingsregeling afsluiten met Ymere als u de huur niet kunt betalen. U betaalt dan elke maand iets terug totdat u de huur wel betaald heeft. U betaalt ons geen rente of andere kosten. Neem contact met ons op: 088 000 89 00 of klantenservice@ymere.nl. Wij vertellen u of u een betalingsregeling kunt krijgen of niet. Soms kunnen we deze al direct met u afspreken.

Schuldhulpverlening en maatschappelijke dienstverlening

U kunt hulp krijgen voor uw schulden van schuldhulpverleners en organisaties voor maatschappelijke dienstverlening (zie het overzicht schuldhulpverleners). Samen kijkt u bijvoorbeeld naar uw kosten of zij bemiddelen met uw schuldeisers. U kunt zelf om hulp vragen. Ymere kan dit ook voor u doen.

Inloopspreekuur Huurincasso

Wilt u liever een persoonlijk gesprek met een medewerker van Huurincasso? Ieder regiokantoor heeft een inloopspreekuur.

Wat gebeurt er als u niet op tijd betaalt?

De huur moet op de eerste dag van de maand betaald zijn.

  • Rond de 10e dag van de maand krijgt u een brief. Daarin leest u wat de extra incassokosten zijn als u niet betaalt voor de datum die in de brief staat. Dit is een aanmaning. Heeft u vragen of wilt u een betalingsregeling? Neem contact op met Ymere: 088 000 89 00 of klantenservice@ymere.nl.
  • Heeft u 16 dagen na het versturen van de brief nog niet betaald? Dan moet u de extra incassokosten betalen.
  • Ymere kan u een extra herinnering sturen. Dat doen we via een brief, e-mail, sms, whatsapp-bericht of een belcomputer.
  • Aan het eind van de maand neemt de deurwaarder het over van Ymere. Heeft u vragen dan belt u met de deurwaarder. U betaalt de kosten van de deurwaarder, dit is minimaal 15% van de achterstand plus rente.
  • Als u dan nog niet betaalt, start de deurwaarder een procedure bij de rechter. U kunt dan bijvoorbeeld uit uw woning gezet worden en u moet alle kosten betalen. Als u niet betaalt, kunt u ook geen andere woning bij ons huren.

Privacy

Wij kunnen informatie over u aan een andere organisatie geven zoals een incassobureau, deurwaarder of schuldhulpverlener. Wij houden ons aan de Wet Bescherming Persoonsgegevens. U leest meer in onze privacyverklaring.

Tips over omgaan met geld

Hulp nodig?

   WhatsApp: 06 13 22 12 20
   Telefoon: 088 000 89 00
   E-mail: klantenservice@ymere.nl
   Open: maandag t/m vrijdag 8.30-17.00 uur