A A A

Bezwaarprocedure

U kon bezwaar maken tot 1 juli 2018. Wij beoordelen uw bezwaar. Daarna krijgt u een brief met de uitkomst.

U kunt geen bezwaar meer indienen. U kunt wel extra documenten toevoegen of de status van uw bezwaar bekijken. U krijgt ook een mail bij iedere stap in de afhandeling van uw bezwaar.

Mijn bezwaar aanvullen of bekijken

Tip: houd uw brief bij de hand, u heeft uw contractnummer nodig. Dat staat op bladzijde 3.

Eens met uw bezwaar

Zijn we het eens met uw bezwaar? Dan passen we de huurverhoging aan. Teveel betaalde huur krijgt u terug van Ymere.

Niet eens met uw bezwaar

Zijn we het niet eens met uw bezwaar? We sturen uw bezwaar dan door naar de Huurcommissie. We vragen u van te voren of u dit wilt.

De uitspraak van de onafhankelijke Huurcommissie is bindend. Het duurt soms enkele maanden tot uw bezwaar beoordeeld is door de Huurcommissie.

Waar u op moet letten als Ymere uw bezwaar naar de Huurcommissie stuurt:

  • U mag tot de uitspraak van de Huurcommissie de oude netto huurprijs betalen. U moet wel de nieuwe servicekosten betalen. Wijst de huurcommissie uw bezwaar af? Dan moet u het verschil tussen de oude en de nieuwe huurprijs bijbetalen
  • Als de huurcommissie uw bezwaar afwijst, moet u ook de legeskosten (€ 25) betalen aan de Huurcommissie.

Tip: betaal wel alvast de nieuwe huurprijs. Is uw bezwaar terecht? Dan krijgt u geld terug.

Verzoek om huurverlaging bij hogere huurverhoging

Kreeg u een huurverhoging voor een inkomen hoger dan € 41.056 en daalt uw inkomen, bijvoorbeeld doordat u met pensioen gaat of er iemand vertrekt uit uw huishouden? U kunt het hele jaar door een Verzoek om huurverlaging doen.

Hulp nodig?

Neem contact met ons op, maandag t/m vrijdag 8.30 - 17.00 uur

   WhatsApp: 06 13 22 12 20 
    Telefoon: 088 000 89 00