A A A

Servicekosten

Icoon Huur betalenServicekosten zijn de kosten voor bijvoorbeeld het licht in de hal of het schoonmaken van de trappen.

De servicekosten betaalt u elke maand met uw huur. U betaalt de bruto huur die bestaat uit netto huur en servicekosten. Niet iedereen betaalt servicekosten.

U betaalt bijvoorbeeld voor:

  • Ramen wassen (buitenkant)
  • Tuinonderhoud
  • Schoonmaken van algemene ruimten
  • Elektriciteit in de algemene ruimten
  • Water
  • Wijkbeheerder (huismeester)
  • Stookkosten

U betaalt bij uw servicekosten ook een bedrag voor:

  • Fondsen voor glas, ontstopping en graffiti verwijderen (voor nieuwe huurders verplicht). Deze fondsen zijn een soort verzekering waaruit we deze kosten betalen.
  • Serviceabonnement (vrijwillig)
  • Noodtelefoon in de lift (als die er is)

Afrekening

U betaalt elke maand een voorschot voor de servicekosten in uw huur. Na afloop van het jaar vergelijken wij de voorschotten met de echte kosten. U krijgt dan een afrekening. U betaalt dan mogelijk geld bij of u krijgt geld terug. De afrekening over het jaar 2018 is helaas vanwege interne comstandigheden vertraagd. Wij streven ernaar de afrekening voor het meerendeel van onze huurders in het najaar toe te sturen. 

Let op: betaalt u de huur met een automatische incasso en moet u bijbetalen voor de servicekosten? U moet dan zelf het bedrag aan ons overmaken. De afrekening servicekosten schrijven wij niet automatisch af.

U betaalt altijd administratiekosten

De administratiekosten voor de afrekening zijn een percentage van de kosten op de afrekening, met een minimum van €7,50. Ook als u geld terugkrijgt of als de afrekening heel laag is, moet u toch administratiekosten betalen. De percentages en het minimumbedrag zijn beleid van de Huurcommissie.

Als u niet kunt betalen

Moet u bijbetalen en kunt u het niet in 1 keer betalen? Neem contact op met Ymere dan zoeken we samen een oplossing.

Ik wil contact over mijn servicekosten

Niet eens met de afrekening?

Bent u het niet eens met uw servicekosten of de afrekening? Neem dan contact met ons op. Komt u er met ons niet uit? Dan kunt u een uitspraak vragen van de Huurcommissie.

Let op: ook als u het niet eens bent met de servicekosten of de afrekening, is het belangrijk dat u wel betaalt. Alleen de Huurcommissie en Ymere kunnen beslissen dat u minder gaat betalen of geld terugkrijgt.

In uw huurspecificatie staat waar u voor betaalt

Waar u servicekosten voor betaalt, staat in de huurspecificatie. U heeft deze nodig voor bijvoorbeeld kwijtschelding van gemeentelijke belastingen of de aanvraag huurtoeslag. U krijgt elk jaar een huurspecificatie bij de brief over de huurverhoging. U kunt ook een huurspecificatie aanvragen.

Hulp nodig?

Neem contact met ons op, maandag t/m vrijdag 8.30 - 17.00 uur

   WhatsApp: 06 13 22 12 20 
    Telefoon: 088 000 89 00