A A A

Serviceabonnement

Sommige reparaties die u zelf moet doen, kunt u ook door Ymere laten doen. U kunt daarvoor een aantal abonnementen bij ons afsluiten.

Abonnement aanvragen of opzeggen

Het serviceabonnement kunt u op elk moment aanvragen. Het serviceabonnement loopt minstens 1 jaar. Daarna geldt een opzegtermijn van 1 maand.

Heeft u nog geen glasverzekering en onstoppingsabonnement? Dan kunt u ze aanvragen. U kunt ze niet stopzetten. Deze stoppen automatisch als de huurovereenkomst is afgelopen. Hier hoeft u dan niets voor te doen.

Ik wil een abonnement aanvragen of opzeggen

Serviceabonnement

Onder het serviceabonnement vallen onder andere reparaties aan:

  • sloten, deurknoppen en ander hang- en sluitwerk
  • stopcontacten
  • wastafels, toiletten en ander sanitair
  • het bijvullen van de centrale verwarmingsinstallatie 


In het Overzicht van reparaties en veranderingen staat per onderdeel welk onderhoud onder het serviceabonnement valt. Heeft u zelf iets stuk gemaakt of verkeerd gebruikt? Dan zijn de kosten voor u.

De kosten voor een service-abonnement zijn nu € 4,59 per maand. Als wij dit bedrag verhogen dan sturen wij iedereen met een abonnement een brief hierover.

Voor wie?

Het serviceabonnement is voor huurders van een sociale huurwoning of een vrije sector huurwoning. Voor bedrijfsruimten, bergruimten en parkeerplaatsen, kunt u geen abonnement afsluiten.

Glasverzekering en ontstoppingsabonnement

De glasverzekering en het ontstoppingsabonnement zijn een soort verzekeringen waaruit we alle kosten voor rioolontstopping en nieuwe ruiten betalen. Voor alle nieuwe huurders is deelname verplicht.

De kosten voor het ontstoppingsfonds zijn € 0,46 per maand en voor het glasfonds € 0,90 per maand.

Voor wie?

De glasverzekering en het onstoppingsabonnement zijn voor huurders van een sociale huurwoning of een vrije sector huurwoning. Voor bedrijfsruimtes, bergruimten en parkeerplaatsen gelden andere regels en tarieven. Neem contact met ons op als u daar vragen over heeft. 

Abonnement afsluiten als er iets stuk is

Als er nu iets stuk is, en uw wil een abonnement of verzekering afsluiten:

  • Als u geen serviceabonnement heeft, maar een reparatie wilt laten doen die daar onder valt, kunt u gewoon de reparatie aanvragen. We vragen u dan of u een service-abonnement wil afsluiten en regelen dit direct voor u.
  • Als u geen glasverzekering heeft en u hebt glasschade, dan moet u de schade zelf betalen. Let op: veel inboedelverzekeringen hebben ook een dekking voor glasschade. Is de schade ontstaan door vandalisme, neem dan contact op met ons op over de kosten.
  • Als u geen ontstoppingsabonnement heeft en u heeft een verstopping, dan kunt u bellen met het ontstoppingsbedrijf RRS op 0800 099 13 13 (24 uur per dag gratis bereikbaar).  U betaalt (contact of PIN) de medewerker van de RRS:
    • of € 51,20 (prijspeil 2019) om de verstopping te laten verhelpen
    • of € 24,50 (prijspeil 2019) om de verstopping te laten verhelpen en € 0,45 per maand aan Ymere voor een ontstoppingsabonnement (minstens 1 jaar); de RRS-medewerker heeft het aanvraagformulier bij zich.

U kunt bij een verstopping ook zelf een aannemer inschakelen. U betaalt de kosten dan zelf.

Hulp nodig?

Neem contact met ons op, maandag t/m vrijdag 8.30 - 17.00 uur

   WhatsApp: 06 13 22 12 20 
    Telefoon: 088 000 89 00