A A A

Reparaties en onderhoud

Icoon Reparaties en onderhoudReparaties en onderhoud zijn nodig om prettig en veilig te blijven wonen. Maar wie doet en betaalt nou wat?

In het Overzicht van reparaties en veranderingen (OnderhoudsABC) leest u wie zorgt voor reparaties en onderhoud: u of Ymere. U vindt in het overzicht ook informatie over wat u zelf mag veranderen aan de woning en de tuin. Zie ook Zelf klussen.

Ymere is bijvoorbeeld verantwoordelijk voor het dak, de centrale verwarming en voorzieningen die u deelt met de buren zoals de lift, de bellen bij de voordeur en de lampen in de hal of bij de trap.

Reparatie aanvragen

Tip: heeft u een kleine reparatie, bijvoorbeeld een draai-kiepraam dat niet sluit, of een lekkende kraan? Bekijk onze korte films over reparaties die u zelf kunt doen. Zo lost u het snel op. 

Spoed: bel 088 000 89 00

Bij spoed mag u ook buiten kantooruren naar dit nummer bellen. Een reparatie heeft spoed bij bijvoorbeeld inbraakgevaar, ernstige lekkage of gevaar voor de bewoner(s).

Uw afspraak

Als de reparateur langskomt dan moet iemand thuis zijn: u of iemand die namens u kan beslissen. De reparateur kan een medewerker van Ymere zijn of een medewerker van een bedrijf dat door Ymere ingehuurd is. Zorg ervoor dat de plek van de reparatie goed bereikbaar is, bijvoorbeeld door een kast of een kleed te verschuiven.

Hulp nodig?

Mail: klantenservice@ymere.nl
Telefoon: 088 000 89 00
Open: maandag t/m vrijdag 8.30-17.00 uur
Gesloten: Koningsdag (27 april) en de dag daarna (28 april) 
Bekijk onze openingstijden rond feestdagen