A A A

Groot onderhoud

Ieder jaar doen we onderhoud aan een deel van onze woningen. Is uw woning aan de beurt? Dan vertellen we u dat altijd van te voren. 

Gepland onderhoud

Bij gepland onderhoud schilderen we bijvoorbeeld de kozijnen, of we onderhouden het dak. Gaan we gepland onderhoud doen aan uw gebouw? Dan krijgt u van Ymere een brief. In de brief leest u bij wie u terecht kunt met vragen. Vaak is dat een aannemer of een ander bedrijf dat voor ons het onderhoud gaat doen. Komt u er niet uit met het andere bedrijf? Bel ons dan op 088 00 8900 of mail naar klantenservice@ymere.nl.

Projectmatige woningverbetering, renovatie of sloop

Soms is er meer nodig om te zorgen dat u weer prettig woont. We verbeteren of vernieuwen uw woning (renovatie), of we slopen een gebouw en bouwen nieuwe woningen terug. U krijgt hierover van te voren uitgebreide informatie. We maken dan ook altijd afspraken samen met bewoners of de bewonerscommissie. Bijvoorbeeld over een vergoeding of voorrang op een nieuwe woning. We noemen die afspraken een 'sociaal plan'.

Afspraken over renovatie en sloop in uw gemeente

In iedere gemeente gelden algemene afspraken voor renovatie en sloop. We noemen dat 'kaderafspraken'. Dit zijn afspraken tussen de gemeente, huurdersorganisaties en Ymere (en soms ook andere corporaties).  De kaderafspraken zijn algemeen. De de afspraken uit het sociaal plan zijn geldig voor u. 

Kaderafspraken Ymere
KaderafsprakenGeldig voor onze woningen in:
Sloop- en renovatiereglement Almere Almere
Amsterdamse kaderafspraken  Amsterdam
Basisregelement sloop en renovatie Alkmaar, Haarlemmerliede en Spaarnwoude, Heemstede, Heerhugowaard, Lelystad, Zaanstad
Algemeen sociaal plan Haarlem Haarlem
Sloop- en renovatiereglement Haarlemmermeer Haarlemmermeer
Leiden sociaal statuut Hillegom, Leiden, Leiderdorp, Teylingen
Sociaal statuut Weesp Weesp, Muiden

Hulp nodig?

   WhatsApp: 06 13 22 12 20
   Telefoon: 088 000 89 00
   E-mail: klantenservice@ymere.nl
   Open: maandag t/m vrijdag 8.30-17.00 uur