A A A

Overzicht van reparaties en veranderingen

Icoon Reparaties en onderhoud
U leest op de pagina's hieronder per onderdeel van de woning wie verantwoordelijk is voor reparaties en onderhoud: u of Ymere. Wij geven ook aan wat u mag veranderen aan de woning (bijvoorbeeld opknappen, verbouwen of vervangen). Lees ook de algemene informatie over Zelf klussen en Vergoeding bij verhuizing.

Sommige reparaties voert Ymere alleen uit als u betaalt voor een serviceabonnement, het glasfonds of het ontstoppingsfonds of als u voor dit onderhoud betaalt in de servicekosten.

Ga naar het onderdeel van uw woning:

Ymere bepaalt niet zelf wie waarvoor verantwoordelijk is. Dit staat in de wet in het ‘Besluit kleine herstellingen’ (zie overheid.nl).

Aansprakelijkheid

U moet de reparatie betalen als het door uw schuld kapot is gegaan of door iemand waarvoor u verantwoordelijk bent (medebewoners, bezoek). U moet voorzichtig zijn en bijvoorbeeld de waterleidingen beschermen tegen bevriezing en zorgen dat de ruit niet breekt als een raam dichtwaait.

Huismeester of gebiedsbeheerder

Heeft uw woning een huismeester of gebiedsbeheerder? De huismeester kan bijvoorbeeld een klemmende deur of een kapotte lamp repareren in de algemene ruimten van uw gebouw zoals de hal. Lees meer over huismeesters en gebiedsbeheerders.

Hulp nodig?

Mail: klantenservice@ymere.nl
Telefoon: 088 000 89 00
Open: maandag t/m vrijdag 8.30-17.00 uur
Gesloten: Koningsdag (27 april) en de dag daarna (28 april) 
Bekijk onze openingstijden rond feestdagen