A A A

Keuken

Icoon Reparaties en onderhoud

Wie doet wat?

Huurder zelf, tenzij u een serviceabonnement heeft kunt, dan u dit door Ymere laten doen:

  • Repareren of vervangen van grepen, plankdragers, kastplanken, ladegeleiders van het keukenblok

Ymere zorgt voor:

  • Onderhoud en herstel van aanrechtblok, keukenkastje en lades door slijtage bij normaal gebruik
  • Bij vrije sectorhuurwoningen plaats Ymere soms inbouwapparatuur zoals ovens, koelkasten, fornuizen en kookplaten. Als Ymere het geplaatst heeft dan is Ymere verantwoordelijk voor reparatie, onderhoud en vervanging.

Ymere vervangt alleen keukens als ze kapot zijn en niet omdat ze niet uw smaak zijn of ouderwets.

Serviceabonnement

Wilt u weten of u een serviceabonnement heeft? Bel ons dan op 088 000 89 00 of mail klantenservice@ymere.nl. U kunt het ook opzoeken in de huurspecificatie die u elk jaar krijgt bij de brief over de huurverhoging.

Ik wil een reparatie aanvragen

Bel ons bij spoed. Ook na 17.00 en in het weekend: 088 000 89 00
Spoed is bijvoorbeeld inbraakgevaar, ernstige lekkage of gevaar voor de bewoner(s)

Verandering

U mag de keuken vervangen of uitbreiden met extra kastjes, tegels of apparatuur. U mag de kraan vervangen.

U mag ook (extra) aansluitingen maken voor vaatwassers, wasmachines en wasdrogers. Voor wasdrogers en vaatwassers heeft u een extra groep (een extra stop) nodig in de meterkast. Voor de wasdroger kunt u eventueel een wisselschakelaar gebruiken. Zie voor deze elektra Lampen en elektriciteit.

Een afzuigkap mag niet aangesloten zijn op de mechanische ventilatie maar moet een andere ventilatiekanaal gebruiken. U mag voor de afvoer geen gat in de muur boren zonder toestemming van Ymere.

Verhuizen

Als u verhuist krijgt u soms een vergoeding voor een nieuwe keuken en een wasmachine-aansluiting. Alle andere veranderingen mogen wel blijven zitten maar u krijgt er geen geld voor. Bijvoorbeeld als u (extra) inbouwapparatuur in de keuken heeft geplaatst, zoals een vaatwasser of oven. U mag deze wel ter overname aanbieden aan de nieuwe huurder.

Let op: als u weggaat moet de keuken wel compleet zijn en direct te gebruiken door een nieuwe huurder. Dus u mag geen apparaten meenemen waardoor er gaten in het keukenblok zitten. U mag wel als u een luxer onderdeel heeft gekocht dan er in zat, het oude onderdeel terugplaatsen. U plaatst bijvoorbeeld de oude keukenkraan terug.

Let op: als u bijvoorbeeld extreme kleuren kiest zoals een roze keuken, mag de verandering niet blijven en u krijgt er geen vergoeding voor. Uw veranderingen mogen het niet moeilijker maken om de woning te verhuren.

Tip: schimmel

Lees meer over Schimmel weghalen en voorkomen.

Tip: verstopping wasbak

Bij een verstopping van de wasbak zit het probleem meestal in de sifon. Bekijk het filmpje en u weet wat een sifon is en hoe u die schoonmaakt.

Tip: lekkende kraan

Heeft u een lekkende kraan dan ziet u in het filmpje hoe u die repareert door de spindel te vervangen.

Hulp nodig?

   WhatsApp: 06 13 22 12 20
   Telefoon: 088 000 89 00
   E-mail: klantenservice@ymere.nl
   Open: maandag t/m vrijdag 8.30-17.00 uur