A A A

Lampen en elektriciteit

Icoon Reparaties en onderhoudWie doet wat?

Huurder zelf:

  • Vervangen van lampen in de eigen woning
  • Een kapotte stop vervangen

Huurder zelf, uit laten voeren door een erkende installateur:

  • Extra groep in de meterkast voor bijvoorbeeld een wasdroger

U moet dit door een erkende installateur laten doen. U moet ook Ymere om technisch advies vragen.

Huurder zelf, tenzij u een serviceabonnement heeft, dan kunt u dit door Ymere laten doen:

  • Onderhoud en reparatie van wasmachineschakelaars en lichtschakelaars inclusief trekkoorden
  • Onderhoud en reparatie van wandcontactdozen (inclusief stopcontacten), afdekplaten van dozen, en zekeringen

Ymere zorgt voor:

  • Repareren en vervangen van lampen (inclusief de buitenlamp) in algemene ruimten
  • Aansluiten van losgeschoten bedrading in de huisinstallatie (er gaat dan geen stroom van de meterkast naar de rest naar het huis)
  • Repareren of vervangen van verouderde bedrading, groepenkast, automatische stoppen en aardlekschakelaar voor zover deze standaard tot de woning behoren

Serviceabonnement

Wilt u weten of u een serviceabonnement heeft? Bel ons dan op 088 000 89 00 of mail klantenservice@ymere.nl. U kunt het ook opzoeken in de huurspecificatie die u elk jaar krijgt bij de brief over de huurverhoging.

Ik wil een reparatie aanvragen

Bel ons bij spoed. Ook na 17.00 en in het weekend: 088 000 89 00
Spoed is bijvoorbeeld inbraakgevaar, ernstige lekkage of gevaar voor de bewoner(s)

Zelf (laten) veranderen

U mag geen energiemeters of meterkasten verplaatsen of verwijderen.

Voor wasmachine- en wasdrogeraansluitingen zie ook Badkamer en toilet.

U moet Ymere om technisch advies vragen als u extra wandcontactdozen, schakelaars, groepen of buitenverlichting wilt. Vraag ook advies als u elektriciteit in uw berging of garage wilt. Als u verhuist dan mogen deze veranderingen blijven maar u krijgt er geen geld voor.

Tip: stopcontact vervangen

In dit filmpje ziet u hoe u zelf een stopcontact vervangt.

Tip: lamp repareren

In dit filmpje geven we wat tips over het veilig repareren van een lamp

Tip: stekkerproef

Als de stroom uitvalt dan kunt u met de stekkerproef ontdekken of dit komt doordat een elektrisch apparaat kortsluiting veroorzaakt.

Hulp nodig?

   WhatsApp: 06 13 22 12 20
   Telefoon: 088 000 89 00
   E-mail: klantenservice@ymere.nl
   Open: maandag t/m vrijdag 8.30-17.00 uur