A A A

Ramen en deuren

Icoon Reparaties en onderhoud

Wie doet wat?

Huurder zelf:

  • Herstellen, onderhouden (draaiend en sluitend houden) en vervangen van beschadigde binnendeuren
  • Repareren kozijnen in de woning
  • Kleine reparaties en schilderen van (gevel)kozijnen, ramen en deuren in de woning
  • Repareren of vervangen ramen, kozijnen en deuren na open- of dichtwaaien
  • Repareren vensterbank
  • Vervangen van kwijtgeraakte sleutels
  • Repareren of vervangen bij een in het slot afgebroken sleutel

Huurder zelf, tenzij u een serviceabonnement heeft, dan kunt u dit door Ymere laten doen:

  • Repareren en vervangen van een individuele bel
  • Reparatie en onderhoud van deurkrukken, sloten, scharnieren, raamuitzetters, raamboompjes en ventilatieroosters in de woning
  • Kleine reparaties aan kozijnen, ramen en deuren (inclusief hang- en sluitwerk zoals sloten) aan de buitenkant van uw woning.

Huurder zelf, tenzij u betaalt voor het glasfonds, dan zorgt Ymere hiervoor:

  • Vervangen van binnenruiten
  • Vervangen van ruiten van algemene ruimten
  • Vervangen van buitenruiten (inclusief balkonbeglazing)

U kunt zelf bellen met het glasherstelbedrijf. U vindt het telefoonnumme via het formulier reparatie aanvragen. U kunt ons ook bellen 088 000 89 00 of mail klantenservice@ymere.nl. In spoedgevallen bij bijvoorbeeld inbraakgevaar kunt u ons ook buiten kantooruren bellen.

Huurder zelf, tenzij u hiervoor betaalt in uw servicekosten, dan doet Ymere het:

  • Schoonmaken ruiten aan de buitenzijde

Ymere zorgt voor:

  • Onderhoud en reparatie van een bel en de belinstallatie die u en de buren gebruiken, inclusief huistelefoon, elektrische deuropener, intercominstallaties, hallofoon en bellentableaus
  • Repareren of vervangen van de brievenbus 
  • Ramen en deuren in algemene ruimten
  • Grote reparaties of vernieuwen van kozijnen, ramen en deuren (inclusief hang- en sluitwerk zoals sloten) aan de buitenkant van uw woning.
  • Herstel aan de opstal (deur, kozijn, etc.) na inbraak. U moet dan wel eerst aangifte doen bij de politie. Anders moet u het zelf maken of betalen.

Verantwoordelijk

Als u zelf schade veroorzaakt aan kozijnen, ramen en deuren binnen, naar buiten of in de algemene ruimte, dan betaalt u dat zelf. U moet bijvoorbeeld zorgen dat uw sleutel niet in het slot afbreekt. Ook als u sleutels kwijtraakt bent u zelf verantwoordelijk voor vervanging.

Servicekosten, serviceabonnement en glasfonds

Wilt u weten of u een serviceabonnement heeft of meedoet aan het glasfonds? Vraagt u zich af waarvoor u betaalt in uw servicekosten? Bel ons dan op 088 000 89 00 of mail klantenservice@ymere.nl. U kunt het ook opzoeken in de huurspecificatie die u elk jaar krijgt bij de brief over de huurverhoging.

Sleutel, pas of druppel voor parkeerplaats of garagebox

Huurt u een parkeerplaats of garagebox bij Ymere dan krijgt u daar een toegangsmiddel bij zoals een sleutel, druppel of pasje. Als het toegangsmiddel van uw parkeerplaats kapot is, dan krijgt u van ons een nieuwe. Is het gestolen of kwijtgeraakt? Dan zijn de kosten van een nieuwe voor uw rekening. We hebben niet van elke parkeergarage toegangsmiddelen op voorraad. Houdt u dus rekening met een levertijd. U kunt contact opnemen met parkeren@ymere.nl

Ik wil een reparatie aanvragen

Bel ons bij spoed. Ook na 17.00 en in het weekend: 088 000 89 00
Spoed is bijvoorbeeld inbraakgevaar, ernstige lekkage of gevaar voor de bewoner(s)

Zelf (laten) veranderen

U mag geen stickers plakken op uw ruit of ergens anders. Als u een kattenluikje in uw deur maakt moet u een nieuwe deur plaatsen als u verhuist.

Wilt u deuren weghalen, vervangen of dichtmaken dan mag dat. Denk daarbij wel aan de brandveiligheid en vluchtwegen. Als u een deur weghaalt, moet u deze wel weer terugplaatsen als u de huur opzegt. Bewaar de deur bijvoorbeeld in de berging.

Wilt u een kozijn weghalen dan moet u technisch advies vragen aan Ymere.

Kunststofdeuren mag u niet schilderen.

Voordat u dubbel glas laat plaatsen moet u technisch advies vragen aan Ymere. Als u verhuist dan kunt u hier geld voor krijgen van Ymere, zie Vergoeding bij verhuizing.

U mag inbraakwerende middelen plaatsen zoals anti-inbraak strips of een extra slot.

Tip: draai-kiepraam herstellen

Gaat uw draai-kiepraam verkeerd open, en hangt het nog maar aan 1 scharnier? In dit filmpje ziet u hoe u het draai-kiepraam herstelt.  

Tip: klein onderhoud velux-dakraam

In dit filmpje ziet u hoe u zelf uw velux-dakraam smeert. Het gaat dan weer gemakkelijk open en dicht.

Tip: probleem met uw deurbel verhelpen

Doet uw deurbel het niet? Controleer dan of de deurbel wel stroom krijgt. In dit filmpje ziet u hoe u dat moet.

Tip: onderhoud aan uw deurslot

In dit filmpje ziet u hoe uw uw slot smeert. Het draait dan weer gemakkelijk open en dicht.

Hulp nodig?

   WhatsApp: 06 13 22 12 20
   Telefoon: 088 000 89 00
   E-mail: klantenservice@ymere.nl
   Open: maandag t/m vrijdag 8.30-17.00 uur