A A A

Vloeren en vloerbedekking

Icoon Reparaties en onderhoud

Wie doet wat?

Huurder zelf:

  • Repareren of vervangen van tegels of vloeren (binnen en buiten) die door u zijn beschadigd
  • Onderhoud en reparatie van tegels (binnen en buiten) die u zelf heeft gelegd

Ymere zorgt voor:

  • Repareren of vervangen van vloerbalken, vloerdelen en alles wat tot de vloerconstructie behoort

Ik wil een reparatie aanvragen

Bel ons bij spoed. Ook na 17.00 en in het weekend: 088 000 89 00
Spoed is bijvoorbeeld inbraakgevaar, ernstige lekkage of gevaar voor de bewoner(s)


Voor tegels zie ook:

Vloerbedekking (laten) leggen

U kunt zelf tapijt (laten) leggen maar dit moet u ook weer weghalen als u gaat verhuizen of de nieuwe huurder moet het goed vinden dat u het laat liggen. Bij tapijt is geen isolatielaag nodig.

U mag ook houten vloeren, plavuizen (tegels) of laminaat leggen. Deze vloerbedekking mag u soms laten zitten als u gaat verhuizen. U hoort dat van onze medewerker bij de voorinspectie (nadat u de huur heeft opgezegd). U krijgt geen vergoeding voor de vloerbedekking als u verhuist.

Harde vloerbedekking kan geluidsoverlast bij de buren veroorzaken. Daarom hebben we hiervoor speciale voorwaarden:

  • Breng een geluidsisolerende laag aan tussen de vloer en de vloerbedekking. De tussenlaag moet voorzien zijn van een geluidsreducerende werking van minstens 10 decibel (volgens de ISO NEN 717-2 (Delta Llin waarde), dit staat vermeld op de verpakking). Als de geluidsreductie geen 10 decibel kan zijn dan kunt u geen harde vloerbedekking leggen.
  • Breng de harde vloerbedekking zwevend aan. Dit betekent dat de vloerbedekking de muren niet mag raken. Zo zorgt u dat geluiden in uw huis niet bij uw buren doorklinken. De tussenruimte kunt u met elastische kit dichtmaken of met een plint afdekken.
  • Zorg dat de harde vloerbedekking niet rechtstreeks met de vloer zelf in aanraking komt, dus schroeven of boren door de (houten) vloer heen mag bijvoorbeeld niet.
  • Breng uw vloer zodanig aan dat het ook makkelijk verwijderd kan worden.


Tip: Bewaar een paar extra tegels, het kan handig zijn.

Hulp nodig?

   WhatsApp: 06 13 22 12 20
   Telefoon: 088 000 89 00
   E-mail: klantenservice@ymere.nl
   Open: maandag t/m vrijdag 8.30-17.00 uur