Stookkosten

In sommige gebouwen levert Ymere verwarming en warm water. U heeft dan blokverwarming of stadsverwarming.
Deze kosten zijn onderdeel van uw servicekosten. Op de huurspecificatie ziet u welke kosten u betaalt voor welke service. De huurspecificatie staat in MijnYmere.

Contact over servicekosten

Heeft u nog geen MijnYmere-account? Maak dan eerst een account aan. 

Verhoging stookkosten

In 2023 verhogen wij uw voorschotbedrag stookkosten, dat u via uw servicekosten betaalt. Kijk voor meer informatie op de pagina Verhoging stookkosten 2023

Meters

Als u in uw servicekosten ook stookkosten aan Ymere betaalt, heeft u meters in uw woning. Op uw verwarming en bij kranen zitten verzegelde meters of doorstroommeters. De meters houden bij hoeveel warmte en warm water u gebruikt. Een meetbedrijf (Ista of Techem) leest de meters elk jaar af. Het uitlezen gebeurt op afstand.

U betaalt voor wat u echt verbruikt. Verwacht u dat u veel minder of veel meer gaat verbruiken, dan kunt u contact opnemen om het voorschot te laten aanpassen. U krijgt ieder jaar een afrekening. De afrekening stuurt Ymere in 1e helft van het jaar.

Op de website van Consuwijzer leest u meer over stadsverwarming, blokverwarming en de Warmtewet.

Nog geen afrekening ontvangen?

Nog niet alle huurders hebben de afrekening van de servicekosten ontvangen. In onderstaand tabel ziet u wanneer de afrekening verwacht kan worden. Dit telt voor zowel de service- als de stookkosten afrekening.

Over 2021 voor 28 februari 2023
Over 2022 voor 1 juli 2023

 

Als u het niet eens bent met de afrekening

Neem dan contact met ons op. Komt u er met ons niet uit? Dan kunt u een uitspraak vragen aan de Huurcommissie.

Ook als u het niet eens bent met de stookkosten of de afrekening, moet u de afrekening wel betalen. Pas na een beslissing van de Huurcommissie of Ymere betaalt Ymere eventueel terug.