18-5-2020  |  Nieuwsbericht

Onze maatregelen vanwege het Coronavirus

Ymere volgt het advies van het RIVM. We nemen maatregelen om verdere verspreiding van het Coronavirus te voorkomen. Wij willen het besmettingsgevaar voor u en voor ons zoveel mogelijk beperken. We zetten onze maatregelen op een rij:

 

Reparaties

Per 11 mei heeft de rijksoverheid de maatregelen om de verspreiding van het corona-virus tegen te gaan versoepeld. Dat betekent dat wij weer (bijna) alle reparaties kunnen uitvoeren. We doen dat wel onder een aantal voorwaarden om uw gezondheid en die van onze medewerkers te kunnen beschermen.

Onze maatregelen tijdens het uitvoeren van een reparatie

  • Onze servicemonteurs houden altijd 1,5 meter afstand. Wij vragen u dat ook te doen. Het is belangrijk dat u zich hieraan houdt. Doet u dat niet dan kan de servicemonteur besluiten om te stoppen met de reparatie.
  • Wij kunnen alleen de reparatie uitvoeren als u en iedereen met wie u in hetzelfde huis woont geen klachten heeft. Op de dag van de afspraak wordt u door ons of de bedrijven die voor ons werken gebeld. Wij vragen dan of u gezondheidsklachten heeft. Als we u telefonisch niet kunnen bereiken dan stelt de monteur deze vraag wanneer hij bij u voor de deur staat.
  • De ruimte waar de monteur werkt, moet schoon zijn. En de monteur moet er goed bij kunnen.

Onze maatregelen tijdens het melden van de reparatie

  • Tijdens het melden van de reparatie vragen wij of u en andere personen in uw huishouden klachten heeft. Als dat zo is dan vragen we u om de reparatie een andere keer te melden.  Heeft de reparatie spoed? Dan vertellen we u welke maatregelen we nemen en wat er van u wordt verwacht zodat de servicemonteur veilig kan blijven werken.
  • Wilt u zelf de afspraak afzeggen, dan kunt u dit doorgeven aan onze klantenservice via 088 000 89 00. Maar dat kan ook op het moment dat we bij u voor de deur staan.

.

Woningbezichtiging en tekenen huurcontract 

Woningen op WoningNet en op onze eigen site met het aanbod van vrijesector huurwoningen en koopwoningen kunt u virtueel bezichtigen door middel van een video.  In de advertentietekst omschrijven wij de woning zo goed mogelijk.

Als u de woning accepteert en aan alle voorwaarden is voldaan, ontvangt u van de woningmakelaar via e-mail het huurcontract. Na digitale ondertekening daarvan ontvangt de nieuwe huurder de code van de kluis die bij de woning hangt, waarin de huissleutels zijn opgeborgen.

Inspecties bij huuropzeggingen handelen we telefonisch af..

Klantenservice

Het kan bij onze klantenservice drukker zijn dan normaal.  Dat is vervelend en we werken hard om de reactietijden kort te houden. Heeft u een vraag of wilt u iets regelen? Kijk dan eerst op onze website. Heel veel zaken kunt u online regelen.

Bezoek balies: alleen op afspraak

De balies zijn gesloten. Alleen voor echt dringende zaken kunt u op afspraak langs komen. Komt u iedere maand langs om uw huur te betalen? Dat kan even niet. U kunt de huur bijvoorbeeld overmaken. Kijk voor meer informatie op onze pagina Betaalwijze aanpassen. Op onze website kunt u heel veel andere zaken online zelf regelen. 

Problemen met huur betalen?

We realiseren ons dat dit een moeilijke tijd kan zijn voor onze huurders. Daarom hebben we verschillende regelingen voor huurders die door de coronacrisis moeite hebben om hun huur te betalen. Zolang er strenge maatregelen gelden om de verspreiding van het virus te beperken, vinden er ook geen ontruimingen plaats. We weten niet hoe lang de coronacrisis duurt en welke gevolgen dit heeft op de langere termijn. Ymere zoekt daarom samen andere corporaties hoe we dit, ook op langere termijn, zo goed mogelijk met elkaar kunnen oplossen.

 De overheid heeft ook een pakket aan maatregelen om ondernemers en zzp’ers die door de coronacrisis veel inkomen moeten missen, financieel te ondersteunen. Meer informatie vindt u op de website van de rijksoverheid. Heeft u vanwege de situatie rondom het coronavirus problemen met het betalen van de huur? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op.

Appartementencomplexen en corona

Huurders vragen ons wat wij doen als een huurder in het gebouw met corona besmet is. Ymere kan pas iets doen als de gemeentelijke gezondheidsdienst (GGD) dat vraagt. Eerder mag niet, door de regels over privacy. De GGD  beslist of het nodig is om bewoners en Ymere te vertellen dat er een besmetting is. Om besmetting te voorkomen, moeten bewoners zich houden aan de regels van de overheid.

 

Geen nieuws meer missen? 

Ontvang net als 47.000 andere huurders het laatste nieuws in uw mailbox.

Ja, ik ontvang graag de nieuwsbrief

Uw privacy is 100% gegarandeerd
U ontvangt ongeveer 8 keer per jaar de nieuwsbrief