4-11-2020  |  Nieuwsbericht

Coronavirus: onze aangepaste dienstverlening

Om verspreiding van het coronavirus te stoppen is het belangrijk dat er zo min mogelijk fysiek contact is. Een servicemonteur bij u thuis is een risico, voor u en de servicemonteur. Daarom is onze service tijdelijk aangepast: wij doen op dit moment alleen reparaties die echt niet kunnen wachten. We beoordelen zorgvuldig of een reparatie kan worden uitgesteld of niet.

 

Reparaties

Wij voeren alleen nog spoed en dringende reparaties uit en reparaties in de algemene ruimten. U moet dan denken aan lekkage, elektra-problemen, ramen of deuren die u niet meer af kunt sluiten, kapotte rookmelders, problemen met toilet of wastafel, verwarmings-problemen, kapotte bel of intercom en medische aanpassingen. Als u twijfelt of uw reparatieverzoek dringend is, bel ons 088 000 89 00. Onze medewerkers van klantcontact helpen u graag verder.

Onze maatregelen tijdens het uitvoeren van een reparatie

  • De monteur draagt een mondkapje als hij bij u thuis aan het werk is en in de algemene ruimtes van onze complexen. 
  • Onze servicemonteurs houden altijd 1,5 meter afstand. Wij vragen u dat ook te doen. Het is belangrijk dat u zich hieraan houdt. Doet u dat niet dan kan de servicemonteur besluiten om te stoppen met de reparatie.
  • Wij kunnen de reparatie alleen uitvoeren als u en iedereen met wie u in hetzelfde huis woont geen gezondheidsklachten heeft. Op de dag van de afspraak wordt u door ons of het bedrijf dat voor ons werkt gebeld. Wij vragen dan of u gezondheidsklachten heeft. Als we u telefonisch niet kunnen bereiken dan stelt de monteur deze vraag wanneer hij bij u voor de deur staat.
  • De ruimte waar de monteur werkt, moet schoon zijn. En de monteur moet er goed bij kunnen. 

Onze maatregelen tijdens het melden van de reparatie

  • Tijdens het melden van de reparatie vragen wij of u en andere personen in uw huishouden klachten heeft. Als dat zo is dan vragen we u om de reparatie een andere keer te melden.  Heeft de reparatie spoed? Dan vertellen we u welke maatregelen we nemen en wat er van u wordt verwacht zodat de servicemonteur veilig kan blijven werken.

 

Wijkbeheerders

Onze wijkbeheerders lopen waar mogelijk hun rondes in de wijk. Wel houden zij altijd 1,5 meter afstand. Wij vragen u dat ook te doen als u hen tegen komt in de wijk. Onze wijkbeheerders zijn goed bereikbaar voor uw vragen. U kunt hen natuurlijk ook bellen of een mail sturen. Op deze pagina kunt u zien wie uw wijkbeheerder is. 

 

Woningbezichtiging en tekenen huurcontract 

Bij de woningen op WoningNet en bij de woningen op onze eigen site met het aanbod van vrijesector huurwoningen en koopwoningen geven wij aan of u de woning fysiek kunt bezichtigen of alleen digitaal (video). Voor een fysieke bezichtiging nodigen wij de eerste 3 kandidaten uit, zodra de woning leeg is. Als zij de woning niet accepteren, nodigen wij de volgende 3 kandidaten uit.
U kunt er ook voor kiezen de woning ongezien te accepteren. De makelaar vertelt u over eventuele overname van spullen. Alle contacten verlopen via de woonmakelaar. Als u de woning accepteert en aan alle voorwaarden is voldaan, ontvangt u van de woonmakelaar via e-mail het huurcontract. Na digitale ondertekening daarvan maken wij met u een afspraak in de woning om de sleutels te overhandigen. 

In contact met onze (kandidaat-)huurders dragen wij een mondkapje. Wij verwachten van u dat u ook een mondkapje draagt.

Klantenservice

Het kan bij onze klantenservice drukker zijn dan normaal.  Dat is vervelend en we werken hard om de reactietijden kort te houden. Heeft u een vraag of wilt u iets regelen? Op onze website kunt u  heel veel zaken zelf online regelen. 

Bezoek balies: alleen op afspraak

De balies zijn gesloten. Alleen voor echt dringende zaken kunt u op afspraak langs komen. U kunt eenvoudig zelf online een afspraak inplannen.

Problemen met huur betalen?

We realiseren ons dat dit een moeilijke tijd kan zijn voor onze huurders. Daarom hebben we verschillende regelingen voor huurders die door de coronacrisis moeite hebben om hun huur te betalen. We weten niet hoe lang de coronacrisis duurt en welke gevolgen dit heeft op de langere termijn. Ymere zoekt daarom samen andere corporaties hoe we dit, ook op langere termijn, zo goed mogelijk met elkaar kunnen oplossen.

 De overheid heeft ook een pakket aan maatregelen om ondernemers en zzp’ers die door de coronacrisis veel inkomen moeten missen, financieel te ondersteunen. Meer informatie vindt u op de website van de rijksoverheid. Heeft u vanwege de situatie rondom het coronavirus problemen met het betalen van de huur? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op.

Appartementencomplexen en corona

Huurders vragen ons wat wij doen als een huurder in het gebouw met corona besmet is. Ymere kan pas iets doen als de gemeentelijke gezondheidsdienst (GGD) dat vraagt. Eerder mag niet, door de regels over privacy. De GGD  beslist of het nodig is om bewoners en Ymere te vertellen dat er een besmetting is. Om besmetting te voorkomen, moeten bewoners zich houden aan de regels van de overheid.

 

Geen nieuws meer missen? 

Ontvang net als 47.000 andere huurders het laatste nieuws in uw mailbox.

Ja, ik ontvang graag de nieuwsbrief

Uw privacy is 100% gegarandeerd
U ontvangt ongeveer 8 keer per jaar de nieuwsbrief