Onze aangepaste dienstverlening
 

Onze dienstverlening in coronatijd

Als we bij u iets komen repareren of als u een woning komt bezichtigen of er vindt een eindinspectie plaats, dan houden we ons aan de Corona-regels. We proberen het risico zo klein mogelijk te houden, voor u en voor onze medewerkers. We stellen u daarom vragen over uw gezondheid, we houden afstand en we dragen een mondkapje.

 

Reparaties

U kunt al uw reparatieverzoeken via onze website melden. 

Onze maatregelen tijdens het uitvoeren van een reparatie

  • De monteur draagt ​​een mondkapje als hij bij u thuis aan het werk is en in de algemene ruimtes van onze complexen. 
  • Onze monteurs houden altijd 1,5 meter afstand. Wij vragen u dat ook te doen. Het is belangrijk dat u zich hieraan houdt. Doet u dat niet dan kan de servicemonteur besluiten om te stoppen met de reparatie.
  • Wij kunnen de reparatie alleen uitvoeren als u en iedereen met wie u in hetzelfde huis woont geen gezondheidsklachten heeft. Op de dag van de afspraak wordt u door ons of het bedrijf dat voor ons werkt gebeld. Wij vragen dan of u gezondheidsklachten heeft. Als we u telefonisch niet kunnen bereiken dan stelt de monteur deze vraag wanneer hij bij u voor de deur staat.
  • De ruimte waar de monteur werkt, moet schoon zijn. En de monteur moet er goed bij kunnen. 

Klantenservice

Het kan bij onze klantenservice drukker zijn dan normaal. Dat is vervelend en we werken hard om de reactietijden kort te houden. Heeft u een vraag of wilt u iets regelen? Met een MijnYmere-account kunt u heel veel zaken zelf online regelen, zoals het maken van een reparatieafspraak of uw betaalgegevens inzien.  

MijnYmere

MijnYmere is uw persoonlijke omgeving bij Ymere. U regelt hier snel en eenvoudig uw zaken en geeft u veranderingen aan ons door. U kunt dit 24 uur per dag, 7 dagen per week, doen. Waar en wanneer u wilt. Het aanmaken van een MijnYmere-account is zo gedaan. 

Wijkbeheerders

Onze wijkbeheerders lopen waar mogelijk hun rondes in de wijk. Wel houden zij altijd 1,5 meter afstand. Wij vragen u dat ook te doen als u hen tegen komt in de wijk. Onze wijkbeheerders zijn goed bereikbaar voor uw vragen. U kunt hen natuurlijk ook bellen of een mail sturen. Op deze pagina kunt u zien wie uw wijkbeheerder is. 

Woningbezichtiging, inspecties en tekenen huurcontract 

Per bezichtiging mogen maximaal 2 kandidaten en 1 woonmakelaar tegelijkertijd in de woning. De andere kandidaten moeten even buiten wachten. Als in de woning niet voldoende afstand kan worden gehouden, dan vindt de bezichtiging digitaal (video) plaats. 

Bij de voor- en eindinspectie mag alleen de huurder (niet de overige gezinsleden), een medewerker van Ymere, een monteur een inspecteur aanwezig zijn.
Het is mogelijk om spullen ter overname aan de nieuwe huurder aan te bieden.

Bij het tekenen van het huurcontract is alleen degene die het huurcontract ondertekent en de woonmakelaar aanwezig.

In contact met onze (kandidaat-)huurders dragen wij een mondkapje. Wij verwachten van u dat u ook een mondkapje draagt.

Woningruil

Vanaf woensdag 28 april kunt u weer woningruil bij ons aanvragen. Wij verwachten dat hier veel belangstelling voor is, dus het duurt mogelijk wat langer voordat wij uw aanvraag kunnen beoordelen. U hoort  binnen 6 weken of wij uw aanvraag wel/niet in behandeling nemen. 
Let op! Nog niet alle woningcorporaties nemen weer woningruilaanvragen in behandeling. Controleer daarom van te voren of de woningcorporatie van de andere woning ook weer woningruilaanvragen in behandeling neemt. 

Bezoek balies: alleen op afspraak

De balies zijn gesloten. Alleen voor echt dringende zaken kunt u op afspraak langs komen. U kunt eenvoudig zelf online een afspraak inplannen .

Problemen met huur betalen?

We realiseren ons dat dit een lastige periode kan zijn voor onze huurders. Daarom hebben we verschillende regelingen voor huurders die door de coronacrisis moeite hebben om hun huur te betalen. We weten niet hoe lang de coronacrisis duurt en welke gevolgen dit heeft op de langere termijn. Ymere zoekt daarom samen andere corporaties hoe we dit, ook op langere termijn, zo goed mogelijk met elkaar kunnen oplossen.

De overheid heeft ook een pakket aan maatregelen om ondernemers en zzp'ers die door de coronacrisis veel inkomen, financieel te ondersteunen. Meer informatie vindt u op de  website  van de rijksoverheid. Heeft u vanwege de situatie rondom het coronavirus problemen met het betalen van de huur? Neem dan zo snel mogelijk  contact  met ons op.

Meer over dit onderwerp:

Geen nieuws meer missen? 

Ontvang net als 47.000 andere huurders het laatste nieuws in uw mailbox.

Ja, ik ontvang graag de nieuwsbrief

Uw privacy is 100% gegarandeerd
U ontvangt ongeveer 8 keer per jaar de nieuwsbrief