A A A

Onderhoud

Dagelijks en gepland onderhoud

Bewoners moeten erop kunnen rekenen dat hun huis in orde is. Door onderhoud houden wij onze woningen en ons andere bezit in goede conditie. Onze medewerkers voeren dagelijkse reparaties uit. Dat doen ze op basis van vragen of klachten van onze klanten.

Daarnaast is er gepland onderhoud dat eens in de zoveel tijd moet worden gedaan. Bijvoorbeeld schilderwerk, onderhoud aan de gevel, het dak of de algemene ruimte. Uiteraard zorgen we ervoor dat onze woningen op orde zijn als ze (opnieuw) worden verhuurd.

Keuzes maken

Elk jaar stelt Ymere vast hoeveel geld voor onderhoud beschikbaar is. In 2015 is dat in totaal € 99 miljoen.

Bij gepland onderhoud moeten we voortdurend keuzes maken. We kunnen niet alles tegelijk aanpakken, want het budget is beperkt. Bij het maken van die keuzes kijken we naar de veiligheid, de behoeften van onze bewoners, duurzaamheid en de technische staat. Een woning of complex krijgt voorrang als de situatie onveilig is, of als we een woning energiezuiniger kunnen maken.  

Gericht op de klant

Ymere denkt steeds meer in onderhoud op maat. We kijken naar de behoeften van onze klanten. Door goed contact met onze aannemers, de bewoners, zakelijke huurders en onze wijkteams krijgen we steeds beter in beeld wat er moet gebeuren, en wanneer.