Regio Amsterdam
Een oplossing of een luisterend oor
Persoonlijk contact is voor veel mensen prettig. Daarom zijn wij regelmatig in de wijk aanwezig, samen met servicemonteurs, wijkbeheerders, projectteams en partners.
Zo ook op het Purmerplein. Daar hielpen wij bewoners direct met bijvoorbeeld het repareren van een lekkende kraan. Andere verzoeken die we niet meteen konden oplossen, namen we in behandeling zodat er een goede opvolging aan kan worden gegeven. Ook was er volop ruimte voor een luisterend oor, dachten we mee als er zorgen werden geuit, onder het genot van een kop koffie en een muffin.
Joffrey Ofman (Werkbegeleider service en onderhoud)
“Ik merk dat wanneer wij in de wijk zijn, mensen persoonlijk hun verhaal aan ons kwijt kunnen. Via digitale systemen, zoals het MijnYmere-account, lukt dat tegenwoordig niet altijd even makkelijk. Ook het klantcontactcentrum is soms lastig voor huurders. Juist deze laagdrempelige contactmomenten in de wijk waarderen mensen enorm. Dat wij er zijn, zichtbaar en dichtbij.”
Video: samen in de wijk
Samenwerken voor een leefbare wijk
We stonden niet alleen in de wijk. Ook onze samenwerkingspartners waren aanwezig die middag. Zo gingen we ook met een huurder mee die last heeft van ratten. Samen met de gemeentelijke GGD losten wij dit snel op voor de huurder. Zo maken wij samen het verschil.
Bewoner: “Erg leuk en ook fijn dat er aandacht wordt gegeven aan vragen van bewoners. Goed initiatief. Ik ben er blij mee”
Meer over dit onderwerp:
Geen nieuws meer missen?
Ontvang het laatste nieuws in uw inbox. Meld u aan voor onze nieuwsbrief