Een klacht indienen over de dienstverlening van Ymere
Een klacht is voor ons: als u niet tevreden bent over het handelen van Ymere. Zo kan het dat wij u niet netjes behandelen, dat we niet volgens afspraak terugbellen of dat u het niet eens bent met ons beleid
U kunt u uw klacht op de volgende manieren indienen:
- Schriftelijk - Gebruik hiervoor het formulier per post [pdf]
- Telefonisch - Bel ons op 088 - 000 89 00
- Via ons webformulier
Na het indienen van uw klacht
Een medewerker van de afdeling Klachten en procesverbetering neemt contact met u op. U kunt dan precies vertellen wat er is gebeurd. Deze medewerker wordt uw aanspreekpunt over de klacht. De termijn is als volgt:
- Binnen 2 werkdagen: een medewerker neemt contact met u op
- Binnen 5 werkdagen: u krijgt een inhoudelijke reactie en u hoort hoe het nu verder gaat
- We proberen om binnen 7 weken met u tot een oplossing te komen
U komt er niet uit met Ymere
Komen wij er samen niet uit dan kunt u naar de Geschillencommissie of naar de Huurcommissie. De Huurcommissie gaat bijvoorbeeld over de huurprijs, de servicekosten, huurverhoging en onderhoud. U kunt ook een rechtszaak beginnen maar dit is vaak duur en kost veel tijd. Vraag dus eerst advies, bijvoorbeeld van een rechtswinkel of juridisch loket.
Volmacht (toestemming)
Als iemand anders voor u uw zaken regelt of een klacht voor u indient, moet u dat altijd regelen met een volmacht. Op de volmacht staat aan wie u toestemming geeft om uw zaken te regelen. Deze persoon is dan uw waarnemer. U en uw waarnemer moeten allebei het volmacht-formulier [pdf] ondertekenen.
Het ingevulde formulier stuurt u digitaal naar ons toe. Het kan ook per post naar Ymere, Afdeling Huurprijs, Postbus 2412, 1000 CK Amsterdam.