Reparaties en onderhoud

We hebben onze dienstverlening vanwege de Corona-regels helaas moeten aanpassen. U kunt nu alleen een afspraak maken voor:

  • Spoed en dringende reparaties: bel 088 000 89 00

  • Reparaties in de algemene ruimte: formulier

  • E-mail als we weer afspraken kunnen maken: formulier

Bij spoed: bel meteen

Spoed betekent: inbraakgevaar, ernstige lekkage of gevaar voor de bewoner(s). Voor spoed zijn wij 24 uur per dag bereikbaar, ook in het weekend.

Bel ons bij spoed

De overheid heeft strengere Corona-regels aangekondigd om verdere verspreiding van het virus te stoppen. Beperken van het aantal contactmomenten en reisbewegingen zijn daarvan een voorbeeld. Een servicemonteur komt bij u thuis en dat is dus een risico, voor u en de servicemonteur. We hebben daarom besloten dat we tijdelijk alleen reparaties uitvoeren die echt niet kunnen wachten. We beoordelen zorgvuldig of een reparatie kan worden uitgesteld of niet.

 

Bij spoed: bel meteen 088 000 89 00

Spoed betekent: inbraakgevaar, ernstige lekkage of gevaar voor de bewoner(s). Voor spoed zijn wij 24 uur per dag bereikbaar, ook in het weekend. 

Dringende reparaties

Bijvoorbeeld: lekkage, elektra-problemen, ramen of deuren die u niet meer af kunt sluiten, kapotte rookmelders, problemen met toilet of wastafel, verwarmings-problemen, kapotte bel of intercom en medische aanpassingen.

Bel ons op 088 000 89 00 en wij kijken of we snel bij u langs kunnen komen.

Algemene ruimte

Een servicemonteur kan reparaties in algemene ruimtes uitvoeren zonder dat u daar bij bent. Geef deze dus gerust aan ons door

Andere reparaties

We weten op dit moment niet wanneer we alle reparaties weer mogen uitvoeren. Wilt u bericht als we weer afspraken kunnen maken? Laat dan uw e-mailadres achter.

Wie doet wat

In het Overzicht van reparaties en onderhoud staat wie verantwoordelijk is voor welk onderhoud aan uw woning.

Er is iets stuk

Ymere voert reparaties meestal binnen 2 weken na uw melding uit. Ymere doet veel reparaties zelf, en soms sturen we een specialist van een onderhoudsbedrijf naar u toe. Veel reparaties zijn gratis, maar niet alles. De meest voorkomende uitzonderingen:

Als iets stuk is door uw eigen schuld

U betaalt de reparatie zelf als er iets door uw schuld kapot is gegaan. Ook als een medebewoner of uw bezoek iets stuk maakt, betaalt u de reparatie. Ga goed en zorgvuldig om met uw woning, denk daarbij aan:

  • Bescherm uw waterleidingen tegen bevriezing
  • Zorg dat ramen niet kunnen open- of dichtwaaien en breken

Als u zelf iets verbouwd heeft

Als u uw keuken heeft verbouwd of een andere verbouwing gedaan hebt, moet u de verandering zelf onderhouden. Ook reparaties aan wat er verbouwd is, betaalt u zelf. Lees meer over wat u zelf in uw woning mag verbouwen en veranderen in het onderdeel Woning veranderen.

Meer over