Reparaties en onderhoud

In het Overzicht van reparaties en onderhoud staat wie verantwoordelijk is voor welk onderhoud aan uw woning.

Reparatie melden

Bent u eigenaar van een woning in een VvE? Meld dan uw reparatie via Twinq

Bij spoed: bel meteen

Spoed betekent: inbraakgevaar, ernstige lekkage of gevaar voor de bewoner(s). Voor spoed zijn wij 24 uur per dag bereikbaar, ook in het weekend.

Bel ons bij spoed

Als we bij u iets komen repareren, volgen we de Corona-regels. Voor sommige reparaties moet de servicemonteur bij u thuis komen. We proberen het risico zo klein mogelijk te maken, voor u en voor de servicemonteur. We stellen u daarom vragen over uw gezondheid, we houden afstand tijdens het werk en we dragen een mondkapje.

Goed om te weten

Oplichters met babbeltrucs maken soms een buurt onveilig. Hoe herkent u een Ymere-medewerker?

Algemene ruimte

Een servicemonteur kan reparaties in algemene ruimtes (zoals trappenhuis, hal, lift)  uitvoeren zonder dat u daar bij bent. U hoeft er dus niet voor thuis te blijven.

Er is iets stuk

Ymere voert reparaties meestal binnen 2 weken na uw melding uit. Ymere doet veel reparaties zelf, en soms sturen we een specialist van een onderhoudsbedrijf naar u toe. Veel reparaties zijn gratis, maar niet alles. De meest voorkomende uitzonderingen:

Als iets stuk is door uw eigen schuld

U betaalt de reparatie zelf als er iets door uw schuld kapot is gegaan. Ook als een medebewoner of uw bezoek iets stuk maakt, betaalt u de reparatie. Ga goed en zorgvuldig om met uw woning, denk daarbij aan:

  • Bescherm uw waterleidingen tegen bevriezing
  • Zorg dat ramen niet kunnen open- of dichtwaaien en breken

Als u zelf iets verbouwd heeft

Als u uw keuken heeft verbouwd of een andere verbouwing gedaan hebt, moet u de verandering zelf onderhouden. Ook reparaties aan wat er verbouwd is, betaalt u zelf. Lees meer over wat u zelf in uw woning mag verbouwen en veranderen in het onderdeel Woning veranderen.

Meer over