Reparaties en onderhoud

In het Overzicht van reparaties en onderhoud staat wie verantwoordelijk is voor welk onderhoud aan uw woning.

Reparatie melden

Bent u eigenaar van een woning in een VvE, gebruik dan dit formulier

Bij spoed: telefoon

Spoed betekent: inbraakgevaar, ernstige lekkage of gevaar voor de bewoner(s). Voor spoed zijn wij 24 uur per dag bereikbaar, ook in het weekend.

Bel ons bij spoed

Vanwege het aangescherpte beleid rond het Corona-virus heeft Ymere haar werkzaamheden voor onderhoud en reparaties aangepast. Voor uw en onze veiligheid kunt u alleen nog een afspraak maken voor noodzakelijke-, spoedreparaties en reparaties in de algemene ruimten. Wij hopen u zo snel mogelijk weer te kunnen helpen met uw andere reparatieverzoeken. 


Er is iets stuk

Ymere voert reparaties meestal binnen 2 weken na uw melding uit. Ymere doet veel reparaties zelf, en soms sturen we een specialist van een onderhoudsbedrijf naar u toe. Veel reparaties zijn gratis, maar niet alles. De meest voorkomende uitzonderingen:

Als iets stuk is door uw eigen schuld

U betaalt de reparatie zelf als er iets door uw schuld kapot is gegaan. Ook als een medebewoner of uw bezoek iets stuk maakt, betaalt u de reparatie. Ga goed en zorgvuldig om met uw woning, denk daarbij aan:

  • Bescherm uw waterleidingen tegen bevriezing
  • Zorg dat ramen niet kunnen open- of dichtwaaien en breken

Als u zelf iets verbouwd heeft

Als u uw keuken heeft verbouwd of een andere verbouwing gedaan hebt, moet u de verandering zelf onderhouden. Ook reparaties aan wat er verbouwd is, betaalt u zelf. Lees meer over wat u zelf in uw woning mag verbouwen en veranderen in het onderdeel Woning veranderen.

Meer over