Onze monteurs komen alleen op afspraak
Onze monteurs dragen kleding met ons logo en kunnen zich identificeren. Soms komt er iemand van een ander bedrijf dat met ons samenwerkt. Ook dan is er een afspraak gemaakt.
Voor een inspectie krijgt u altijd een brief van ons. Open onze post altijd, dan weet u wat er gaat gebeuren. In de brief staat ook wanneer er iemand van een ander bedrijf namens ons komt. Staat er iemand voor de deur en vertrouwt u het niet? Neem contact met ons op.
Oplichters en babbeltrucs; wees alert
- Betaal nooit iets aan de deur. Wij vragen namelijk nooit om direct te betalen of te pinnen. Oplichters proberen met een nep-pinautomaat uw gegevens en pincode stelen.
- Geef nooit belangrijke documenten of pasjes af. Wij vragen dit namelijk nooit. Als wij u om gegevens vragen, dan kunt u dit veilig bij ons inleveren op kantoor of via onze website of per post.
- Laat het ons weten als u een rare e-mail, WhatsApp-bericht, sms of brief krijgt en u dit niet vertrouwt. Gooi die berichten niet weg, maar bewaar deze of maak een foto of schermafbeelding van.
Voorbeelden van babbeltrucs
- Met een babbeltruc doet een dief alsof hij iets moet repareren of bezorgen. Die verhalen klinken vaak heel goed. Zo probeert de dief u met mooie praatjes te laten betalen of bij u binnen te komen.
- Of er staat iemand aan uw deur en zegt dat uw buren last hebben van uw lekkage. Als er een lekkage in uw woning is, hebben uw buren dat vaak eerder door dan uzelf. Wij vragen dan uw buren met u contact op te nemen. Maar staat er een vreemde voor de deur met een verhaal over lekkage, laat die dan niet binnen. Sluit uw deur en neem eerst contact met ons op om te vragen of het klopt.
- En klinkt het verhaal te mooi om waar te zijn? Dan is dat vaak ook zo.
Op de website van de Anbo leest u wat u kunt doen tegen babbeltrucs. Op de website van Slachtofferhulp leest u over hulp bij babbeltrucs.
Als het toch misgaat
Oplichters verzinnen steeds nieuwe trucs. Is er iets misgegaan? Bel altijd de politie (112 als de dader nog in de buurt is, anders 0900-8844) en laat het ons weten. Melden helpt om uw buurt veiliger te maken.
E-mailberichten of een sms
We begrijpen dat u voorzichtig bent met berichten die u via e-mail of sms van ons ontvangt. Dat is heel verstandig! Daarom leggen we u graag uit hoe u kunt controleren of een bericht écht van ons is.
Zo herkent u een echte e-mail of sms van ons:
- Wij gebruiken altijd hetzelfde e-mailadres, dat wil zeggen: achter de @ in onze e-mails staat altijd @ymere.nl. U kunt dit controleren door met uw rechter muisknop op het emailadres te klikken. Dan ziet u het volledige emailadres. Als daar staat <naam>@ymere.nl dan weet u zeker dat wij u het e-mailbericht hebben gestuurd.
- Onze sms-berichten kunt u helaas niet controleren. In het sms-bericht staat wel altijd onze naam en telefoonnummer. Bij twijfel bel ons alstublieft.
Zo herkent u een betaallink van ons:
- Betaallinks gaan altijd naar een veilige website. Als we u een betaallink sturen, begint de link in het e-mailbericht altijd met: https://transacties.ymere.nl/. U kunt dit controleren door met uw muis over de link te bewegen. Linksonder in uw scherm verschijnt dan het adres van de website.
- Let ook op het slotje in de adresbalk van uw browser — dat betekent dat de verbinding veilig is. Dit is belangrijk om te weten voordat u verder klikt of iets invult.
We vragen u nooit om persoonlijke gegevens door te geven, zoals uw wachtwoord.
Wat kunt u zelf doen?
- Voeg ons e-mailadres toe aan de lijst van betrouwbare afzenders.
- Zet ons telefoonnummer in uw contacten, ook die van onze medewerkers waarmee u vaak contact heeft.
Bij twijfel, bel of mail ons gerust. We helpen u graag!
Bel ons op: 088 – 000 89 00
Of mail naar: klantenservice@ymere.nl