A A A

Klachten over Ymere

Uw klacht is belangrijk voor ons. Wij willen graag een goede dienstverlening bieden en proberen van onze fouten te leren. Zo gaat het de volgende keer beter.

Heeft u een klacht over de dienstverlening van Ymere?

Een klacht is voor ons: als u niet tevreden bent over het handelen van Ymere. Zo kan het dat wij u niet goed helpen, dat we niet op tijd terugbellen of dat u een probleem heeft met een medewerker. Lees bij klachten waar u met klachten terecht kunt over bijvoorbeeld uw woning (reparaties en onderhoud) of uw buren (overlast).

Werkwijze

U kunt een formele klacht indienen bij Ymere. 

  • Een medewerker van de afdeling Klachten en Procesverbetering neemt binnen een werkdag contact met u op. U kunt dan precies vertellen wat er gebeurd is. Deze medewerker is uw aanspreekpunt.
  • Binnen 5 werkdagen bespreken we met u hoe we de klacht kunnen oplossen.
  • Ymere doet er alles aan om uw klacht binnen 7 weken op te lossen.

Klachtenformulier

U kunt uw klacht doorgeven per brief, e-mail, telefoon of via dit klachtenformulier:

Antwoordnummer 635
1100 VE Amsterdam
T 088 - 000 89 00
klachten@ymere.nl

Toch niet tevreden?

Komen wij er samen niet uit dan kunt u naar de Geschillencommissie of naar de Huurcommissie. De Huurcommissie gaat bijvoorbeeld over de huurprijs, de servicekosten, huurverhoging en onderhoud. U kunt ook een rechtszaak beginnen maar dit is vaak duur en kost veel tijd. Vraag dus eerst advies, bijvoorbeeld van een rechtswinkel of juridisch loket.