De huur per brief opzeggen

De huur van een bedrijfsruimte, parkeerplek en bergruimte opzeggen moet altijd met een brief. De huur opzeggen van een huurwoning kan ook per brief, maar het kan ook via onze website of telefonisch.

Huurwoning opzeggen per brief

Dit moet in de brief staan:

  • adres van de woning die u opzegt
  • einddatum van de huur, minstens een maand na de brief en op een werkdag
  • uw nieuwe adres
  • als uw bankrekening verandert: uw nieuwe rekeningnummer voor terugbetalingen (als u naar het buitenland gaat: IBAN én BIC)
  • handtekening van de huurder(s)

Stuur de brief naar: Ymere, Afdeling Ondersteuning en Specialisten, Postbus 2412, 1000 CK Amsterdam

Bedrijfsruimte, parkeerplek en bergruimte opzeggen

  • de minimale huurperiode en de opzegtermijn staan in uw huurcontract
  • bedrijfsruimte zegt u op met een aangetekende brief
  • als u de huur wilt overdragen de nieuwe eigenaar van uw bedrijf, kijkt u op de pagina Bedrijfsruimte

Stuur de brief naar: Ymere, Afdeling Bedrijfsruimte, Postbus 2412, 1000 CK Amsterdam

Parkeerplaats

  • de opzegtermijn is 1 maand
  • u kunt ook opzeggen met een e-mail aan parkeren@ymere.nl 

Stuur de brief naar: Ymere, Afdeling Parkeren, Postbus 2412, 1000 CK Amsterdam

Parkeerbox of berging

  • In uw huurcontract staat wat u moet doen om de huur op te zeggen
  • de minimale huurperiode en de opzegtermijn staan in uw huurcontract